Studievereniging SCALA

Is dé studievereniging voor studenten van de opleiding bedrijfskunde op de Hogeschool Rotterdam.

Aanleiding

“SCALA”, betekent in het Nederlands groot aantal variaties of in het Latijn “trap”. Precies dat is waar de studievereniging van BDK voor staat. Jouw trap naar je toekomst, een groot aantal mogelijkheden aan extra’s naast je studie. Een borrel of een feestje is leuk, maar deze studievereniging biedt jou meer dan dat. Stel je zelf de vraag waar je over 5 jaar wilt staan en SCALA helpt je op weg. Ook voor praktische zaken, zoals het vinden van een studentenkamer of hulp bij dat lastige tentamen zit je bij ons goed.

Doelstelling

SCALA verbindt bedrijfskunde studenten met elkaar, de stad en het bedrijfsleven door het organiseren van verschillende sociale en professionele activiteiten. Denk hierbij aan borrels, feesten, netwerkbijeenkomsten, bedrijfsbezoeken enzovoorts.

Missie

Het is onze missie om jouw trap naar de toekomst te zijn, maar ook leuke herinneringen te maken in je studententijd.

Visie

Het motto van de Hogeschool, hoeveel studenten maken dat nou echt waar? Overtref jij echt jezelf, of haal je met je verstand op nul gewoon zoveel mogelijk studiepunten? Al nagedacht over je stage, waar je later wilt werken? Weet je wat voor minor je wilt gaan doen? Het zijn geen makkelijke keuzes, en in jaar 1 of 2 ben je er wellicht ook nog niet zoveel mee bezig. Maar een topstage bij een wereldbedrijf in de sector die jou aanspreekt, staat toch wel heel goed op je CV. SCALA helpt je bij het vinden van zo’n stage, maar belangrijker, bij het vinden van jezelf! Wie ben jij en waar ben je goed in?

Waar wij goed in zijn!

Verbinden

Ontwikkelen

Ondernemen

Wat SCALA jou oplevert

Studiebegeleiding (Stage, Minor, werk etc.)
Leuke borrels en feestjes
Vriendschappen voor het leven
Onvergetelijke momenten
Uitbreiding van netwerk
Hotspots van Rotterdam

Onze geschiedenis

SCALA is opgericht in mei 2016.

Zuraina Debidien – Voorzitter
Zuzanna Grzonka – Secretaris penningmeester